آیتین کو

ساخت وبلاگ

از جمله کاربرد پلی یورتان در معادن می توان به این نکته اشاره کرد که محصولات پلی یورتان بطور قابل توجهی در کاهش مواردی همچون خوردگی، ساییدگی، ضربه و زنگ زدگی موثر است. قابلیت انعطاف و دوام آن موجب طیف وسیع کاربردهای آن در صنعت شده است. استفاده‌ی بسیار از این محصولات در موارد مختلف، حاکی از وجود راه حل‌های سریع، قابل اعتماد، مقرون به صرفه و در نهایت انتخابی عاقالنه است. پلی یورتان ماده‌ی کاملی برای استفاده و تعامل با فلزات است و میتوان آن را در هر شکل و اندازه، متناسب با نیاز قالب ریزی کرد. همچنین توانایی منحصر به فرد آن از جمله مقاومت در برابر سایش، کاهش صدا و لرزش، پلی یورتان را به راه حلی ایده آل برای محیط‌های سخت در صنعت معدن تبدیل کرده است. با وجود تفاوت‌های موجود در مواد معدنی، مهم‌ترین مشکل در صنایع معدنی سایش تجهیزات است که می‌توان به کمک پوشش‌ها و قطعات پلی یورتان از آن جلوگیری و به کاهش هزینه‌ها و زمان تعمیرات کمک کرد. بنابراین میتوان از آن به عنوان محصولی بسیار مفید در صنعت معدن نام برد.
در ادامه به نمونه‌هایی از کاربردهای پلی یورتان در صنعت معدن در مراحل مختلف معدنکاری ازجمله استخراج، خردایش، حمل و نقل، مکانیک سنگ و فرآوری اشاره خواهد شد.

کاربرد پلی یورتان در معادن در مراحل مختلف معدنکاری

کاربرد پلی یورتان در معادن

اکتشاف

اکتشاف اولین مرحله‌ی فرآیند معدنکاری است. به منظور حفظ و نگهداری ابزار آلات اکتشافی، از جمله ماشین‌های حفر گمانه، سرمته ها، ابزارآلات نمونه برداری، چکش و دیگر موارد میتوان از پلی یورتان استفاده کرد.

استخراج

مقاومت فیزیکی و دوام مواد و همچنین مقاومت شیمیایی و محیطی از عوامل مهم در انتخاب مواد برای استفاده در تجهیزات استخراج هستند. الاستومرهای پلی یورتان ریخته‌گری (PU) با توجه به طیف گسترده‌ای از خواص و دوام فوق العاده، موادی ایده آل برای انواع مختلف کاربردهای استخراج هستند. در مقایسه با موادی مانند فلز یا لاستیک، پلی یورتان محلولی برتر را ارائه می‌دهد که ترکیبی از مقاومت و انعطاف‌پذیری و نیز مقاومت در برابر سایش، هیدرولیز و مواد شیمیایی است.

مراحل استخراج به چه صورت است؟

مرحله استخراج شامل جداسازی و انتقال مواد معدنی به سطح است. از ابزارهای جداسازی مواد معدنی می‌توان به تیغه ها، سرمته ها، کابل و زنجیرها اشاره کرد. دانش پلی یورتان امکان ساخت قطعات بسیار دقیق سفارشی را فراهم می‌کند که می‌تواند از این نوع تجهیزات محافظت کند. بطور مثال افزودن روکش پلی یورتان به سرمته‌های مخروطی باعث افزایش طول عمر سرمته می‌شود. همچنین پوشش اوتان برای کابل‌های فولادی باعث کاهش اصطکاک آن و افزایش کاربری آن می‌شود.
بطور کلی استفاده از پلی یورتان یک رویکرد فعال است که مدیریت تعمیر و نگهداری تجهیزات استخراج معدن را تسهیل می‌کند. بکارگیری قطعات پلی یورتان می‌تواند از سایش زودرس در ماشین‌های استخراج جلوگیری کند.

بنابراین استفاده مجدد از ماشین آلات معدن با استفاده از قطعات پیشگیری از سایش پلی یورتان که به منظور محافظت از مناطق آسیب‌پذیر بکار گرفته شده اند، سبب صرفه جویی در هزینه‌های سالانه شرکت‌های معدنی در زمینه تعمیر و نگهداری شده است؛ چرا که در اغلب اوقات، نقاط ضعیف تجهیزات مانند اتصالات، محورها و سایر مناطق با اصطکاک بالا، به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند و در صورت فرسودگی بوش‌ها یا قطعات محافظ، به سرعت خراب می‌شوند.
از سوی دیگر در استخراج‌های معادن زیرزمینی می‌توان به استفاده از ابزاری همچون سپرها و قیف‌ها اشاره کرد که در تعامل مستقیم با سنگ معدن استخراج شده هستند و به کمک پوشش‌های پلی یورتان میتوان مقاومت آن‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد. این نیز یکی دیگر از کاربرد پلی یورتان در معادن محسوب می شود.

خردایش

مرحله خردایش شامل شکستن سنگ یا ماده معدنی است. برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات دستگاه خردکننده در برابر ضربه و سایش میتوان از روکش‌های پلی یورتان استفاده کرد. بطور مثال در این مرحله یک دستگاه مکش گرد و غبار، میزان انتشار گرد و غبار در هوا را کاهش می‌دهد. طول عمر لوله‌های استخراج کننده گرد و غبار نیز از مسائل اصلی معادن است. در موارد خاص ممکن است نیاز باشد تا لوله‌ها چندین بار آب‌بندی شوند. گرد و غبار کمی چسبناک است و تمایل دارد به دیواره‌های لوله‌های فولادی که در حال عبور از آن است، بچسبد. این فرآیند سبب کاهش کارآیی لوله‌ها خواهد شد. به همین منظور پلی یورتان به پوشش داخلی لوله‌ی استخراج گرد و غبار استفاده می‌شود. یک پوشش پلی یورتان می‌تواند از نیاز به لوله کشی مجدد لوله‌ها جلوگیری کرده و طول عمر لوله‌ها را به میزان زیادی افزایش دهد. علاوه بر آن صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه‌ها خواهد شد.

همچنین سرندها نیز ابزاری هستند که در مراحل مختلف برای جداسازی و مرتب‌سازی دانه‌ها بر اساس اندازه استفاده می‌شود. در این قطعات نیز پلی یورتان به دلیل سختی و مقاومت بالا و همچنین مقاومت در برابر سایش، بریدگی و پارگی، به عنوان یک ماده محافظ میتواند استفاده شود.

مکانیک سنگ

از آنجایی که در علم مکانیک سنگ حفظ پایداری سازه‌ها و پی‌های سنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است، از محصولات پلی یورتان به منظور کمک کننده به افزایش پایداری سنگ می‌توان استفاده کرد. بطور مثال می‌توان به تزریق پلی یورتان در سقف معادن برای ایجاد پایداری در محدوده‌ی قطعات سنگی شکسته و خرد شده به عنوان کاربرد پلی یورتان در معادن اشاره کرد.

کاربرد پلی یورتان در صنایع معدنیفرآوری

در طول عملیات فرآوری مواد معدنی از دستگاه‌ها و فرآیندهای شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود. به دلیل وجود تعامل بالا میان ذرات مواد معدنی و همچنین مواد شیمیایی افزودنی در این مرحله، امکان خردگی قطعات و تجهیزات بیش از موارد دیگر وجود دارد. بطور مثال در طی فرآیند فلوتاسیون، مواد جامد مختلف به دلیل تفاوت در خصوصیات سطحی از یکدیگر جدا می‌شوند. به طور طبیعی مایعات باید با استفاده از پمپ‌ها و لوله‌ها به دستگاه فلوتاسیون منتقل شوند. معادن از پمپ تولیدکننده تجهیزات اصلی (یا OEM) استفاده می‌کنند و به دلیل فرسودگی زودرس چاره‌ای جز تعویض بدنه پمپ به طور منظم ندارند.

بنابراین نگهداری این تجهیزات هزینه‌ی بسیار زیادی را به کارخانه تحمیل خواهد کرد. به همین منظور میتوان از پلی یورتان برای پوشش فضای داخلی پمپ استفاده کرد. افزودن پوشش داخلی پمپ، یک راه حل طولانی مدت برای مسئله‌ای است که بسیاری از معادن با آن روبرو هستند. همچنین میتوان اشاره کرد که استفاده از محلول پلی یورتان برای پوشاندن فضای داخلی پمپ چند برابر ارزان‌تر از نصب پمپ جدید است. در صورتی که پلی یورتان حداقل سه برابر طول عمر تجهیزات اصلی را افزایش می‌دهد!

از سوی دیگر لوله‌هایی که برای انتقال مواد مختلف استفاده می‌شوند میتوانند خرده و سوراخ شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، اگر هیچ ماده‌ای برای آب‌بندی لوله در دسترس نباشد، خاموش کردن کارخانه تنها گزینه است. استفاده از قطعات پلی یورتان برای آب‌بندی موقت لوله‌ها میتواند از خاموش شدن کارخانه و در نتیجه‌ی آن از توقف عملیات جلوگیری کند.

از دیگر تجهیزات کارخانه که به وسیله‌ی پلی یورتان‌ها میتواند عمر و بهره وری آن‌ها را افزایش داد می‌توان به هیدروسیکلون ها، تیغه‌های مخلوط کننده، مستهلک کننده ها، صفحات ترومل، صفحات فلیپ فالپ، اسکرابرها و سلول‌های فلوتاسیون اشاره کرد.

حمل و نقل

استفاده از سیستم حمل و نقل را می‌توان در تمامی مراحل معدن کاری بسط داد. در فرآیند حمل و نقل، کاهش لرزش، صدا و افزایش مقاومت در برابر سایش مواردی است که میتوان به کمک پلی یورتان‌ها بهبود بخشید. به عنوان نمونه در ناوگان حمل و نقل معدن در سیستم تعلیق کامیون‌های سنگین، بوش‌های بازو گشتاور، محافظ فنر، بوش زنجیر و انواع قطعات از پلی یورتان برای محافظت در مقابل سایش استفاده می‌شود. نوار نقاله‌های تسمه‌ای نیز وسیله‌ای عالی برای حمل و نقل مداوم مواد فله هستند. برای اطمینان از عملکرد کارآمد این سیستم، کمربندها به تمیزکاری منظم نیاز دارند و مقاومت بالا در برابر سایش امری ضروری است. بکارگیری پلی یورتان در قرقره‌ها و نیز پوشش صفحات، اتصالات، تسمه‌ها و زنجیرها میتواند به کاهش سایندگی کمک کند.

ابزار آلات

علاوه بر تمامی نکات ذکر شده می‌توان به استفاده از پلی یورتان در تمامی ابزار و تجهیزات به منظور افزایش عمر و کاربری آن‌ها اشاره کرد. بطور مثال پوشش کفش‌های کار نیز می‌تواند از پلی یورتان باشد و بر عمر آن بیفزاید.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت: 16:22

پمپ اسلاری تجهیزی برای شست و شوی مصالح و انتقال گل و پساب است که در فرآیند آبگیری برای شستن مصالح، قبل از هیدروسیکلون قرار می گیرد. انواع پمپ دوغاب به علت داشتن لاینر ضد سایش طول عمر بیشتری دارند و دارای عملکردی دقیق تر و راندمانی بیشتر به نسبت باقی پمپ ها هستند. مجموعه برسام پلیمر تامین کننده انواع پمپ اسلاری از سایز 2/3 تا 8/10 است. پمپ دوغاب نوعی پمپ است که برای پمپاژ مایعات حاوی ذرات جامد طراحی شده است. این پمپ ها در طراحی و ساخت به دلیل تفاوت غلظت مواد جامد، اندازه متفاوت ذرات جامد، گوناگونی اشکال ذرات جامد و ترکیب متفاوت محلول، متغیر هستند. پمپ اسلاری نسبت به پمپ های مایع مقاوم تر است.

پمپ لاینری همان پمپ اسلاری است؟

به منظور انتقال سیال دو فازی مایع جامد (که اسلاری گفته می شود) از پمپ های خاصی به نام پمپ اسلاری استفاده می شود. طبق استاندارد ANSI12.1-12.6 این پمپ قابلیت پمپاژ به حالت اسلاری با فراوانی حجم 2 درصد تا 50 درصد و چگالی نسبی ذرات 1 تا 5.3 را دارا هستند. از آنجا که این پمپ ها با مواد ساینده در ارتباط بوده، برای بالا بردن طول عمر قطعات پمپ های دوغاب و محافظت از آن ها در برابر سایش از پوشش های الاستومری و لاستیکی که در ادامه توضیح مختصری درباره آن ها داده خواهد شد، استفاده می شود. در همین راستا به پمپ های اسلاری یا دوغاب پمپ لاینری یا ضد سایش هم گفته می شود.

لاینرهای لاستیکی پمپ اسلاری یا دوغاب (آسترهای لاستیکی بالمیل)- رابر لاینینگ

بدلیل سایش بالای پمپ های مورد استفاده در صنایع مختلف به خصوص پمپ دوغاب، پوشش هایی از جنس پلی یورتان مقاوم در پمپ ها بکار می رود، که به این عمل لاینینگ گفته می شود.

کاربرد لاینرهای پمپ دوغاب

این لاینرها در بدنه به دو صورت نصب می گردد:

  • حالت اول: لاینر بصورت مجزا تولید و بعد روی پمپ نصب می گردد.
  • حالت دوم: لاینر پمپ، روی بدنه تزریق می گردد.

سایز لاینرها مطابق با استاندارد پمپ ها است.
تیم طراحی و اجرایی برسام پلیمر توانایی تولید این لاینرهای پمپ اسلاری یا دوغاب را در سایزهای مختلف از 2 به 3 الی 10 به 8 را دارا هستند.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 234 تاريخ : يکشنبه 26 بهمن 1399 ساعت: 16:09

هیدروسیکلون های پلی یورتان به صورت کلاستر (یا خوشه ایی):

کلاستر مجموعه ای از قطعات است که باهم یک هدف مشخص را اجرا می کنند. با هیدروسیکلون های کلاستر می توانید مواد جامد را از مایع جدا کنید. این یک دستگاه ماسه گیری است که مواد ریز و جامداتی که حالت سایندگی دارند را از آب جدا می کند. از این دستگاه برای جلوگیری از ورود ذرات ریز ماسه به شبکه آب و فاضلاب به کار می گیرند.

در واقع هیدروسیکلون وسیله ای است که به طور مداوم از نیروی گریز از مرکز استفاده می کند تا سرعت تصفیه ذرات را افزایش دهد. هیدروسیکلون های پلی اورتانی برای جداسازی مواد جامد از مایعات طراحی شده اند و در طیف وسیعی از کاربردهای فرآوری مواد معدنی موفقیت آمیز بوده اند.

هیدروسیکلون ها در کارخانه های فرآوری مواد معدنی نقش بسزایی در پرعیار سازی، نرمه گیری، دانه بندی و… دارند.

گاها نیاز است برای رسیدن به اهداف خاص با ظرفیت بالاتر از چند هیدروسیکلون به صورت همزمان استفاده کرد که در این مسیر برسام پلیمر ضمن ارائه مشاوره لازم در زمینه انتخاب و طراحی، اقدام به ساخت انواع مختلفی از هیدروسیکلون های تمام پلی یورتان به صورت کلاستر (یا خوشه ای) برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن نموده است.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 189 تاريخ : پنجشنبه 23 بهمن 1399 ساعت: 16:22

یکی از معروف ترین ابزارهای دکوراتیو که امروزه جایگاه بالایی در صنعت طراحی داخلی پیدا کرده و روز به روز به محبوبیتش اضافه می شود ابزار پیش ساخته پلی یورتان است. در این سال ها ابزارهای دکوراتیو زیادی از پلی یورتان ساخته شده اند که هر کدام از آن ها ویژگی ها و کاربردهای مختلفی داشته و در بخش های مختلفی از فضای داخلی به کار می روند.

در واقع ابزارهای پلی یورتان از همان ابتدا به این دلیل ساخته شدند تا بتوانند یک جایگزین بهتر برای چیزهایی مانند گچبری ها، که معایب زیادی داشتند و کار بسیار چالش برانگیزی نیز بودند، باشند.

پلی یورتان چیست؟

پلی یورتان نوعی ماده است که به دلیل خصوصیاتی که دارد، می تواند به صورت های مختلفی نظیر فوم نرم، فوم سخت، ترموپلاستیک الاستومر و الاستومر، رزین و ... در بیاید.

پلی یورتان در ابتدا توسط یک پروفسور و دانشمند آلمانی به نام دکتر اتو بایر ساخته شد. همان طور که ممکن است بدانید انواع مختلفی از پلی یورتان ها موجود هستند که با روش های مختلفی تولید می شوند. اولین نوع پلی یورتانی که اختراع شد از واکنش دی‌ایزوسیانات به وجود آمد.

به طور کلی به ماده های پلیمری که در ساختار خود دارای پیوندهای یورتانی هستند، پلی یورتان می گویند. یکی از اولین های کاربردهایی که پلی یورتان ها از زمان ابتدای تولید شدنشان تا به حال داشتند، پوشاندن لوله هایی بود که در داخل زمین و در خاک قرار می گرفتند. با این کار، لوله های داخل خاک در برابر خوردگی و آسیب دیدگی محافظت می شوند و آسیبی نمی بینند.

پس از کشف شدن تمامی خواص پلی یورتان، این ماده فوق العاده و پرکاربرد در شکل ها و حالت های مختلفی تولید شد تا مورد استفاده های مختلفی قرار بگیرد. یکی از رایج ترین حالت پلی یورتان ها که امروزه در دکوراسیون داخلی نیز کاربردهای زیادی پیدا کرده است، حالت فومی آن ها است. این حالت از پلی یورتان ها به شکل ابزارهای متفاوتی تولید شده و یک جایگزین عالی برای گچبری ها به حساب می آیند.

کاربردهای مختلف ماده پلی یورتان در طراحی داخلی

همان طور که گفته شد ماده پلی یورتان در شکل های مختلف و به عنوان ابزارهای پیش ساخته به کار می روند. ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان می توانند انواع زیادی داشته باشند اما پر استفاده ترین آن ها قرنیز پلی یورتان، ابزار ستون پلی یورتان، ابزار تخت پلی یورتان و ابزار گلویی پلی یورتان هستند.

قرنیزهای پلی یورتان، نوعی از پوشش هایی هستند که فضای میان قسمت پایینی دیوار و همین طور کف اتاق را پوشش می دهد. قرنیزها به طور کلی برای پوشش و محافظت کردن از درز میان دیوار و کف به کار می روند. معمولا بیشتر قرنیزها از جنس چوب ساخته می شوند، اما قرنیزهای چوبی یک مشکل بسیار بزرگ دارند و آن هم حساس بودن آن ها نسبت به رطوبت است. بیشتر چوب ها در هنگام برخورد با رطوبت می توانند به راحتی آسیب ببینند و تغییر شکل بدهند. اما ماده پلی یورتان در برابر رطوبت مقاوم است و برخورد آب با آن، به هیچ وجه نمی تواند آسیبی به آن برساند و شکل آن را عوض کند. قرنیزهای پلی یورتان علاوه بر این که بسیار ساده نصب می شوند، دارای تنوع ظاهری و همین طور خاصیت رنگ پذیری بالایی هستند؛ با همین تفاسیر، شما می توانید این قرنیزها را به همان ظاهر دلخواه خودتان در آورید.

پلی اورتان با بهترین مواد پلاستیکی و لاستیکی ترکیب می شود. ترکیب حاصل باعث می شود که در برابر سایش و پارگی مقاومت بیشتری داشته باشد.

پلی اورتان به طور طبیعی انعطاف پذیر است و توانایی های خمشی بسیار بالایی دارد. ترکیب مقاومت شیمیایی خوب با ویژگی های عالی هوازدگی، پلی یورتان را از سایر ترموپلاستیک ها جدا می کند. حتی دارای مقاومت استثنایی در برابر بیشتر بنزین ها، روغن ها، نفت سفید و سایر مواد شیمیایی مبتنی بر نفت که لوله و شیلنگ پلی یورتانی تولید می کنند، است.

ابزار نورمخفی پلی یورتان نوعی از ابزارهای دکوراتیو ساخته شده از جنس پلی یورتان هستند که در کناره های سقف نصب می شوند. کاربرد این ابزارها ایجاد نورمخفی با استفاده از لامپ های LED در حاشیه میان دیوار و سقف است. ابزارهای نور مخفی به طوری طراحی شده اند که لامپ های LED که در درون آن ها قرار می گیرد را مخفی می کنند و تنها نور آن ها نشان داده می شود. این ابزارها را می توان در بخش های مختلفی از خانه مانند سقف سالن، سقف اتاق خواب، بخش پایینی پله ها و یا در حاشیه راه پله ها و همین طور سرویس بهداشتی و حمام، استفاده کرد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های ابزارهای پلی یورتان، پیش ساخته بودن آن ها است. این به آن معنا است که تمامی این ابزارهای پیش ساخته در کارخانه ها ساخته می شوند و در محل نصب می شوند. در حالی که روش های دیگر، مانند گچبری سنتی در خود محل مورد نظر ساخته می شوند و به همین دلیل، دردسر و زحمت بیشتری خواهند داشت و به تعداد افراد بیشتری هم برای انجام آن نیاز است.

منبع: خبر بان

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 16:25

یکی از معروف ترین ابزارهای دکوراتیو که امروزه جایگاه بالایی در صنعت طراحی داخلی پیدا کرده و روز به روز به محبوبیتش اضافه می شود ابزار پیش ساخته پلی یورتان است. در این سال ها ابزارهای دکوراتیو زیادی از پلی یورتان ساخته شده اند که هر کدام از آن ها ویژگی ها و کاربردهای مختلفی داشته و در بخش های مختلفی از فضای داخلی به کار می روند.

در واقع ابزارهای پلی یورتان از همان ابتدا به این دلیل ساخته شدند تا بتوانند یک جایگزین بهتر برای چیزهایی مانند گچبری ها، که معایب زیادی داشتند و کار بسیار چالش برانگیزی نیز بودند، باشند.

پلی یورتان چیست؟

پلی یورتان نوعی ماده است که به دلیل خصوصیاتی که دارد، می تواند به صورت های مختلفی نظیر فوم نرم، فوم سخت، ترموپلاستیک الاستومر و الاستومر، رزین و ... در بیاید.

پلی یورتان در ابتدا توسط یک پروفسور و دانشمند آلمانی به نام دکتر اتو بایر ساخته شد. همان طور که ممکن است بدانید انواع مختلفی از پلی یورتان ها موجود هستند که با روش های مختلفی تولید می شوند. اولین نوع پلی یورتانی که اختراع شد از واکنش دی‌ایزوسیانات به وجود آمد.

به طور کلی به ماده های پلیمری که در ساختار خود دارای پیوندهای یورتانی هستند، پلی یورتان می گویند. یکی از اولین های کاربردهایی که پلی یورتان ها از زمان ابتدای تولید شدنشان تا به حال داشتند، پوشاندن لوله هایی بود که در داخل زمین و در خاک قرار می گرفتند. با این کار، لوله های داخل خاک در برابر خوردگی و آسیب دیدگی محافظت می شوند و آسیبی نمی بینند.

پس از کشف شدن تمامی خواص پلی یورتان، این ماده فوق العاده و پرکاربرد در شکل ها و حالت های مختلفی تولید شد تا مورد استفاده های مختلفی قرار بگیرد. یکی از رایج ترین حالت پلی یورتان ها که امروزه در دکوراسیون داخلی نیز کاربردهای زیادی پیدا کرده است، حالت فومی آن ها است. این حالت از پلی یورتان ها به شکل ابزارهای متفاوتی تولید شده و یک جایگزین عالی برای گچبری ها به حساب می آیند.

کاربردهای مختلف ماده پلی یورتان در طراحی داخلی

همان طور که گفته شد ماده پلی یورتان در شکل های مختلف و به عنوان ابزارهای پیش ساخته به کار می روند. ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان می توانند انواع زیادی داشته باشند اما پر استفاده ترین آن ها قرنیز پلی یورتان، ابزار ستون پلی یورتان، ابزار تخت پلی یورتان و ابزار گلویی پلی یورتان هستند.

قرنیزهای پلی یورتان، نوعی از پوشش هایی هستند که فضای میان قسمت پایینی دیوار و همین طور کف اتاق را پوشش می دهد. قرنیزها به طور کلی برای پوشش و محافظت کردن از درز میان دیوار و کف به کار می روند. معمولا بیشتر قرنیزها از جنس چوب ساخته می شوند، اما قرنیزهای چوبی یک مشکل بسیار بزرگ دارند و آن هم حساس بودن آن ها نسبت به رطوبت است. بیشتر چوب ها در هنگام برخورد با رطوبت می توانند به راحتی آسیب ببینند و تغییر شکل بدهند. اما ماده پلی یورتان در برابر رطوبت مقاوم است و برخورد آب با آن، به هیچ وجه نمی تواند آسیبی به آن برساند و شکل آن را عوض کند. قرنیزهای پلی یورتان علاوه بر این که بسیار ساده نصب می شوند، دارای تنوع ظاهری و همین طور خاصیت رنگ پذیری بالایی هستند؛ با همین تفاسیر، شما می توانید این قرنیزها را به همان ظاهر دلخواه خودتان در آورید.

پلی اورتان با بهترین مواد پلاستیکی و لاستیکی ترکیب می شود. ترکیب حاصل باعث می شود که در برابر سایش و پارگی مقاومت بیشتری داشته باشد.

پلی اورتان به طور طبیعی انعطاف پذیر است و توانایی های خمشی بسیار بالایی دارد. ترکیب مقاومت شیمیایی خوب با ویژگی های عالی هوازدگی، پلی یورتان را از سایر ترموپلاستیک ها جدا می کند. حتی دارای مقاومت استثنایی در برابر بیشتر بنزین ها، روغن ها، نفت سفید و سایر مواد شیمیایی مبتنی بر نفت که لوله و شیلنگ پلی یورتانی تولید می کنند، است.

ابزار نورمخفی پلی یورتان نوعی از ابزارهای دکوراتیو ساخته شده از جنس پلی یورتان هستند که در کناره های سقف نصب می شوند. کاربرد این ابزارها ایجاد نورمخفی با استفاده از لامپ های LED در حاشیه میان دیوار و سقف است. ابزارهای نور مخفی به طوری طراحی شده اند که لامپ های LED که در درون آن ها قرار می گیرد را مخفی می کنند و تنها نور آن ها نشان داده می شود. این ابزارها را می توان در بخش های مختلفی از خانه مانند سقف سالن، سقف اتاق خواب، بخش پایینی پله ها و یا در حاشیه راه پله ها و همین طور سرویس بهداشتی و حمام، استفاده کرد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های ابزارهای پلی یورتان، پیش ساخته بودن آن ها است. این به آن معنا است که تمامی این ابزارهای پیش ساخته در کارخانه ها ساخته می شوند و در محل نصب می شوند. در حالی که روش های دیگر، مانند گچبری سنتی در خود محل مورد نظر ساخته می شوند و به همین دلیل، دردسر و زحمت بیشتری خواهند داشت و به تعداد افراد بیشتری هم برای انجام آن نیاز است.

منبع: خبر بان

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 229 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 16:25

یکی از معروف ترین ابزارهای دکوراتیو که امروزه جایگاه بالایی در صنعت طراحی داخلی پیدا کرده و روز به روز به محبوبیتش اضافه می شود ابزار پیش ساخته پلی یورتان است. در این سال ها ابزارهای دکوراتیو زیادی از پلی یورتان ساخته شده اند که هر کدام از آن ها ویژگی ها و کاربردهای مختلفی داشته و در بخش های مختلفی از فضای داخلی به کار می روند.

در واقع ابزارهای پلی یورتان از همان ابتدا به این دلیل ساخته شدند تا بتوانند یک جایگزین بهتر برای چیزهایی مانند گچبری ها، که معایب زیادی داشتند و کار بسیار چالش برانگیزی نیز بودند، باشند.

پلی یورتان چیست؟

پلی یورتان نوعی ماده است که به دلیل خصوصیاتی که دارد، می تواند به صورت های مختلفی نظیر فوم نرم، فوم سخت، ترموپلاستیک الاستومر و الاستومر، رزین و ... در بیاید.

پلی یورتان در ابتدا توسط یک پروفسور و دانشمند آلمانی به نام دکتر اتو بایر ساخته شد. همان طور که ممکن است بدانید انواع مختلفی از پلی یورتان ها موجود هستند که با روش های مختلفی تولید می شوند. اولین نوع پلی یورتانی که اختراع شد از واکنش دی‌ایزوسیانات به وجود آمد.

به طور کلی به ماده های پلیمری که در ساختار خود دارای پیوندهای یورتانی هستند، پلی یورتان می گویند. یکی از اولین های کاربردهایی که پلی یورتان ها از زمان ابتدای تولید شدنشان تا به حال داشتند، پوشاندن لوله هایی بود که در داخل زمین و در خاک قرار می گرفتند. با این کار، لوله های داخل خاک در برابر خوردگی و آسیب دیدگی محافظت می شوند و آسیبی نمی بینند.

پس از کشف شدن تمامی خواص پلی یورتان، این ماده فوق العاده و پرکاربرد در شکل ها و حالت های مختلفی تولید شد تا مورد استفاده های مختلفی قرار بگیرد. یکی از رایج ترین حالت پلی یورتان ها که امروزه در دکوراسیون داخلی نیز کاربردهای زیادی پیدا کرده است، حالت فومی آن ها است. این حالت از پلی یورتان ها به شکل ابزارهای متفاوتی تولید شده و یک جایگزین عالی برای گچبری ها به حساب می آیند.

کاربردهای مختلف ماده پلی یورتان در طراحی داخلی

همان طور که گفته شد ماده پلی یورتان در شکل های مختلف و به عنوان ابزارهای پیش ساخته به کار می روند. ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان می توانند انواع زیادی داشته باشند اما پر استفاده ترین آن ها قرنیز پلی یورتان، ابزار ستون پلی یورتان، ابزار تخت پلی یورتان و ابزار گلویی پلی یورتان هستند.

قرنیزهای پلی یورتان، نوعی از پوشش هایی هستند که فضای میان قسمت پایینی دیوار و همین طور کف اتاق را پوشش می دهد. قرنیزها به طور کلی برای پوشش و محافظت کردن از درز میان دیوار و کف به کار می روند. معمولا بیشتر قرنیزها از جنس چوب ساخته می شوند، اما قرنیزهای چوبی یک مشکل بسیار بزرگ دارند و آن هم حساس بودن آن ها نسبت به رطوبت است. بیشتر چوب ها در هنگام برخورد با رطوبت می توانند به راحتی آسیب ببینند و تغییر شکل بدهند. اما ماده پلی یورتان در برابر رطوبت مقاوم است و برخورد آب با آن، به هیچ وجه نمی تواند آسیبی به آن برساند و شکل آن را عوض کند. قرنیزهای پلی یورتان علاوه بر این که بسیار ساده نصب می شوند، دارای تنوع ظاهری و همین طور خاصیت رنگ پذیری بالایی هستند؛ با همین تفاسیر، شما می توانید این قرنیزها را به همان ظاهر دلخواه خودتان در آورید.

پلی اورتان با بهترین مواد پلاستیکی و لاستیکی ترکیب می شود. ترکیب حاصل باعث می شود که در برابر سایش و پارگی مقاومت بیشتری داشته باشد.

پلی اورتان به طور طبیعی انعطاف پذیر است و توانایی های خمشی بسیار بالایی دارد. ترکیب مقاومت شیمیایی خوب با ویژگی های عالی هوازدگی، پلی یورتان را از سایر ترموپلاستیک ها جدا می کند. حتی دارای مقاومت استثنایی در برابر بیشتر بنزین ها، روغن ها، نفت سفید و سایر مواد شیمیایی مبتنی بر نفت که لوله و شیلنگ پلی یورتانی تولید می کنند، است.

ابزار نورمخفی پلی یورتان نوعی از ابزارهای دکوراتیو ساخته شده از جنس پلی یورتان هستند که در کناره های سقف نصب می شوند. کاربرد این ابزارها ایجاد نورمخفی با استفاده از لامپ های LED در حاشیه میان دیوار و سقف است. ابزارهای نور مخفی به طوری طراحی شده اند که لامپ های LED که در درون آن ها قرار می گیرد را مخفی می کنند و تنها نور آن ها نشان داده می شود. این ابزارها را می توان در بخش های مختلفی از خانه مانند سقف سالن، سقف اتاق خواب، بخش پایینی پله ها و یا در حاشیه راه پله ها و همین طور سرویس بهداشتی و حمام، استفاده کرد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های ابزارهای پلی یورتان، پیش ساخته بودن آن ها است. این به آن معنا است که تمامی این ابزارهای پیش ساخته در کارخانه ها ساخته می شوند و در محل نصب می شوند. در حالی که روش های دیگر، مانند گچبری سنتی در خود محل مورد نظر ساخته می شوند و به همین دلیل، دردسر و زحمت بیشتری خواهند داشت و به تعداد افراد بیشتری هم برای انجام آن نیاز است.

منبع: خبر بان

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 207 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 16:23

شرکت وسترن دیجیتال، انواع متنوعی از هارد دیسک ها را تولید کرده که از سری المنتز ELEMENTS، آنها می توان به هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، مدل WDBUZG۰۰۱۰BB-K-EESN اشاره کرد. کارایی هارد دیسک های سری المنتز ELEMENTS تا حد زیادی مشابه سری مای پسپورت MY PASSPORT است. Weste Digital Elements را می توان از پر فروش ترین و پر طرفدارترین محصولات هارد اکسترنال وسترن دیجیتال به شمار آورد.

ویژگی هارد اکسترنال Weste Digital مدل WDBUZG۰۰۱۰BBK-EESN

نظر به اینکه این هارد با بهره گیری از رابط کاربری USB ۳.۰، سرعت خوبی در ذخیره سازی و انتقال اطلاعات از خود نشان می دهد، می تواند خیال کاربران را از استفاده هرچه بیشتر و بهتر زمان برای سازماندهی اطلاعات شخصی، آسوده کند که مزیتی با ارزش شمرده می شود. علاوه بر این، پورت USB۳.۰ از نسخه‌ی ۲.۰ و ۱.۱ هم پشتیبانی می‌کند که کیفیت این محصول را بیشتر کرده است.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، مدل WDBUZG۰۰۱۰BB-K-EESN، دارای ظرفیتی معادل ۱ ترابایت است که حجم مطلوبی از اطلاعات را می توان از طریق آن ذخیره سازی کرد و انتقال داد.

هارد اکسترنال المنتز ELEMENTS، قابلیت استفاده در کامپیوتر و سیستم عامل مک MAC را دارد. کاربران می توانند فرمت آن را به شکل سیستم اختصاصی مک در آورند.

این مدل از هارد های سری المنتز ELEMENTS مربوط به برند وسترن دیجیتال، به رنگ مشکی در بازار موجود است.

شناخت بیشتر و بهتر این محصولات با توجه به کاربرد روز افزون آنها در دنیای امروزی، کمک می کند با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خریدشان کنیم.

 

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 229 تاريخ : يکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت: 16:12

همانگونه که برای همه ما واضح و مبرهن است لرزش برای تمام تجهیزات در صنایع مختلف بسیار ناخوشایند و مضر می باشد و گاها باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری می شود از این رو باید از لرزه گیر ها در کارهایمان استفاده کنیم.

این امر منجر به کاهش عمر و دوام محصول می گردد. لرزه گیرها برای جلوگیری از لرزش و شوک حرارتی از قسمتی به قسمت دیگر تجهیزات و سیستم ها به کار می رود.

لرزه گیرها معمولا از 2 جنس فلزی و پلاستیکی (پلیمری) ساخته می شوند. در صنعت امروز، لرزه گیرها از جنس هایی ساخته می شوند که تنش و صدا را به خود جذب می کنند، مانند لاستیک و پلیمر

که عمده ترین کاربرد لرزه گیرها جلوگیری از ایجاد خستگی ناشی از ارتعاش در دستگاه سرند می باشد که متخصصین برسام پلیمر توانایی طراحی و ساخت انواع ضربه گیر ها از جنس پلی یورتان و لاستیک را دارند.

در تولید ضربه گیرها در نظر گرفته شده که این قطعات با توجه به مواد مصرفی در شرایط مختلف می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 136 تاريخ : شنبه 18 بهمن 1399 ساعت: 16:07

یکی از روش های محبوب، جهت انتقال داده ها به صورت بی سیم بین دو دستگاه، از جمله تلفن و هدفون، مدیا پلیر و اسپیکر یا آیپد و صفحه کلید، استفاده از بلوتوث است. به نقل از گروه علاقه ویژه بلوتوث(SIG)، این روش یکی از پرکاربردترین تکنولوژی های بی سیم در جهان می باشد. و انتظار می رود تنها بیش از ۴.۶ میلیارد محصول بلوتوثی، در سال جاری ارسال گردد و احتمالاً این تعداد، تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۶ میلیارد در سال افزایش خواهد یافت. ممکن است گاهی اوقات، قطعی های ایجاد شده هنگام استفاده از بلوتوث، سبب نا امیدی شما گردد. در ادامه این مقاله، برخی از مشکلات مربوط به جفت شدن بلوتوث و همچنین توصیه هایی در مورد نحوه برطرف کردن آنها، ارائه شده است.

 

چرا مشکل جفت شدن بلوتوث رخ می دهد؟

اینکه بلوتوث، عملکرد صحیحی را از خود نشان دهد، به سخت افزار و نرم افزار دستگاه بستگی دارد. بنابراین اگر دستگاه های شما نتوانند با یک زبان بلوتوثی مشترک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، در نتیجه قادر به جفت شدن به هم نیستند.

برطرف کردن مشکل جفت شدن بلوتوث

دستگاه هایی که از استاندارد بلوتوث ۵ پشتیبانی می کنند باید توانایی جفت شدن به دستگاه هایی مانند بلوتوث ۲.۱ قدیمی که در سال ۲۰۰۷ راه اندازی شده است، را داشته باشند.

ابزارهایی نیز وجود دارند که از نسخه کم مصرفی به نام Bluetooth Smart (بلوتوث هوشمند) استفاده می کنند و دارای پروتکل متفاوتی نسبت به دستگاه های بلوتوث قدیمی یا “Classic” می باشند. دستگاه های هوشمند بلوتوث، با ابزار قدیمی تر سازگار نیستند و قادر به شناسایی و جفت کردن آنها نمی باشند.

به هر حال، دستگاهی که از بلوتوث ۴.۰ و ۴.۲ (در اکثر موارد) یا ۵.۰ پشتیبانی می کند، باید قادر به شناسایی بلوتوث هوشمند و کلاسیک نیز باشد.

ابزارهای بهداشت شخصی مانند باندهای تناسب اندام یا مانیتورهای ضربان قلب، معمولاً از فناوری بلوتوث هوشمند استفاده می کنند. اکثر تلفن های هوشمند، سازگار با تکنولوژی بلوتوث هوشمند هستند. که این ویژگی، شامل آیفون های iOS ۷ و بالاتر، تلفن های اندروید نسخه ۴.۳ یا بالاتر، دستگاه های با ویندوز Phone ۸.۱ و همچنین تمامی دستگاه های BlackBerry ۱۰ می گردد.

دستگاه ها، پروفایل های بلوتوثی ویژه ای دارند. اگر بلوتوث، زبان متداول جهت برقراری ارتباط بین دستگاهها است، می توانید یک پروفایلی را جهت کاربردهای خاص به آن اختصاص دهید. برای مثال، شما موس و دوربین را به این دلیل که، دوربین از پروفایل دستگاه رابط انسانی پشتیبانی نمی کند، نمی توانید به هم متصل کنید. اما حتماً می توانید یک تلفن همراه و یک هدست بی سیم، را که از پروفایل هندزفری پشتیبانی می کنند، به هم جفت کنید. با این وجود، اگر مشکلی در جفت شدن بلوتوث، ناشی از خطای کاربر ایجاد شود، می توانید با کمک مراحل زیر، دستگاه های خود را به راحتی، به هم متصل کنید.

راه حل هایی جهت برطرف کردن مشکل جفت شدن بلوتوث

۱- اطمینان از روشن بودن بلوتوث دستگاه

اگر صاحب دستگاه اندرویدی هستید، نماد بلوتوث کوچکی را باید در سمت راست بالای صفحه مشاهده کنید. به منظور فعال و غیرفعال کردن بلوتوث، باید وارد قسمت تنظیمات دستگاه شوید. کاربران ویندوز، بلوتوث را باید در قسمت تنظیمات(Setting)> دستگاه ها(Devices)> بلوتوث(Bluetooth) جستجو کنند. و کاربران سیستم عامل Mac، نیز می توانند یک آیکون وضعیت بلوتوث را در نوار منو بیابند.

اطمینان از روشن بودن بلوتوث دستگاه

اطمینان از روشن بودن بلوتوث دستگاه

 

۲- مشخص کردن نوع فرایند جفت سازی دستگاه خود

ممکن است فرایند جفت شدن بلوتوث، در دستگاه های مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال، گاهی اوقات جفت شدن ممکن است تنها با وارد کردن یک کد در تلفن یا رایانه شما، صورت گیرد. در موارد دیگر، با لمس کردن فیزیکی تلفن خود، می توانید آن را به دستگاه مورد نظر متصل نمایید.(این گزینه را می توانید به عنوان یک ویژگی، در تلفن ها و دستگاه هایی که دارای NFC یا ارتباطات حوزه نزدیک (Near Field) هستند، مشاهده کنید، که معمولاً در تلفن های اندرویدی یافت می شود).

 

۳- روشن کردن حالت قابل کشف دستگاه

وقتی که شما قصد دارید تلفن خود را، با سیستم اطلاعات و سرگرمی ماشین خود (infotainmet) که تکنولوژی جدیدی جهت کنترل تمامی سیستم های خودرو می باشد، جفت کنید و با این کار، از تماس تلفنی، پیام کوتاه و ناوبری لذت ببرید، باید ابتدا وارد قسمت تنظیمات تلفن شده و روی گزینه بلوتوث ضربه بزنید، در نتیجه تلفن برای ماشین قابل مشاهده و شناسایی می گردد. سپس با فشار دادن دکمه های اتومبیل، که معمولاً روی فرمان قرار دارند، به آن اجازه دهید تا به جستجوی دستگاه بپردازد.

زمانی که تلفن شما را پیدا کرد، ممکن است ماشین، از شما یک کد عددی درخواست نماید که باید آن را تأیید یا وارد کنید. پس از انجام این کار، دستگاه ها باید جفت می شوند.

۴-  به اندازه کافی نزدیک بودن دو دستگاه

لازم به ذکر است، هر دستگاهی را که می خواهید با هم جفت کنید، باید به اندازه کافی به هم نزدیک بوده و فاصله آنها از هم، حدود ۱۵۰ سانتیمتر باشد.

هر دستگاهی را که می خواهید با هم جفت کنید، باید به اندازه کافی به هم نزدیک باشند.

هر دستگاهی را که می خواهید با هم جفت کنید، باید به اندازه کافی به هم نزدیک باشند.

۵- یکبار خاموش و روشن کردن دستگاه ها

گاهی اوقات، جهت برطرف کردن مشکل جفت شدن بلوتوث، می توانید به تنظیم مجدد (ریست) دستگاه بپردازید. یک راه آسان برای انجام این کار، فعال و غیر فعال کردن حالت پرواز (هواپیما) در تلفن است.

 

۶- حذف کردن اتصالات بلوتوث قدیمی

اگر در جفت شدن تلفن خود با اسپیکر دچار مشکل شده اید، علت آن این است که بلندگو در حال تلاش برای اتصال به دستگاه قدیمی است. برخی از دستگاه های قدیمی سعی می کنند، فقط با آخرین وسیله ای که با آن جفت شده اند ارتباط برقرار کنند. اگر یک دستگاه بلوتوث، قبلاً با چیز دیگری جفت شده بود، می توانید آن وسیله را در حالت حذف و فراموش کردن قرار دهید. برای این کار، در تنظیمات iOS، می توانید با ضربه زدن روی نام دستگاه، آن را حذف کرده و حالت فراموش کردن را انتخاب کنید.

در تنظیمات اندروید، روی نام دستگاه ضربه زده و سپس گزینه لغو اتصال(Unpair) را لمس کنید. پس از حذف دستگاه، مجدداً از مرحله اول این لیست شروع کنید.

۷- شارژ کردن هر دو دستگاهی که قرار است به هم جفت شوند

بعضی از دستگاه ها از مدیریت هوشمند برخوردارند و ممکن است در صورتی که سطح باتری آنها خیلی پایین باشد، بلوتوث را خاموش نمایند. اگر تلفن یا تبلت شما، با مشکل جفت شدن بلوتوث مواجه شد، مطمئن شوید که هر دو دستگاه از شارژ کافی برخوردارند.

 

۸- حذف دستگاه مورد نظر از تلفن و سپس در حالت کشف مجدد قرار دادن آن

اگر تلفن شما دستگاهی را شناسایی می کند اما داده ای از آن دریافت نمی کند، برای رفع این مشکل می توانید، در تنظیمات iOS، با ضربه زدن روی نام دستگاه آن را حذف کرده و سپس گزینه فراموش کردن را انتخاب کنید. در تنظیمات اندروید، نیز روی نام دستگاه ضربه زده، سپس لغو اتصال را لمس کنید.

اگر دستگاه را از اتومبیل خود حذف کرده اید، ممکن است، لازم باشد ماشین خود را خاموش کرده، و درب اتومبیل را باز و بسته کنید و قبل از اینکه به جفت کردن مجدد دستگاه بپردازید، چند دقیقه ای صبر کنید.

پس از حذف دستگاه، مجدداً از مرحله اول این لیست شروع کنید.

ممکن است فرایند جفت شدن بلوتوث، در دستگاه های مختلف متفاوت باشد.

ممکن است فرایند جفت شدن بلوتوث، در دستگاه های مختلف متفاوت باشد.

 

۹- دور شدن از روتر وای فای جهت برطرف کردن مشکل جفت شدن بلوتوث

یکی دیگر از مشکلات احتمالی در روند جفت سازی، تداخل با دستگاه هایی مانند روتر وای فای، که از همان طیف امواج استفاده می کنند، می باشد. ایده خوبی نیست که دستگاه های خود را مستقیماً در بالای روتر قرار دهید.

 

۱۰- فاصله گرفتن از پورت USB ۳.۰

تداخل ممکن است از طریق پورت USB ۳.۰ نیز اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، لپ تاپ های جدید، اغلب از پورت USB ۳.۰ با سرعت بالاتری برخوردار هستند، بنابراین اگر اتصال برقرار نشد، ابزار بلوتوثی خود را از کامپیوتر دور کنید.

 

۱۱- بررسی کنید که آیا دستگاه هایی که می خواهید به هم متصل کنید، برای جفت شدن به هم طراحی شده اند یا خیر

دستگاه مورد نظر، چه یک هدست، بلندگو، موس، صفحه کلید، دوربین یا موارد دیگر باشد، دارای پروفایل خاصی است که مشخص می کند چه وسایلی می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

۱۲- دانلود یک درایور

اگر در جفت شدن بلوتوث با رایانه خود دچار مشکل هستید، ممکن است درایور صحیحی نداشته باشید. ساده ترین راه برای کشف این موضوع، جستجوی آنلاین نام دستگاه مورد نظر، به همراه کلمه “درایور” می باشد.

 

۱۳- به روز رسانی سیستم عامل سخت افزاری

گفته می شود که برخی از سیستم های صوتی خودرو، به این دلیل که، درایورهای بلوتوث در این سیستمها با بلوتوث ۴.۰ کار نمی کنند به تلفن ها جفت نمی شوند.

 

۱۴- محدود کردن داده های مشترک بین دستگاه ها

دستگاه های اندرویدی و ویندوز به شما امکان انتخاب اطلاعاتی را که بین دستگاه ها به اشتراک می گذارید، را می دهد. برای مثال، می توانید صدای تلفن، صدای رسانه، مخاطبین و پیام های متنی را با اتومبیل خود به اشتراک بگذارید. ممکن است بتوانید با لغو انتخاب یک یا چند نوع از اطلاعات، البته در صورتی که نیازی به اشتراک گذاری همه داده ها ندارید، دستگاه ها را با هم جفت کنید.

دو دستگاهی که قرار است به هم جفت شوند، باید از شارژ کافی برخوردار باشند

دو دستگاهی که قرار است به هم جفت شوند، باید از شارژ کافی برخوردار باشند

برای دستگاه های اندروید ۱۰ ، به قسمت تنظیمات> دستگاه های متصل(Connected devices)  بروید و دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. اگر گزینه هایی برای انتخاب وجود داشته باشد، ظاهر می شود. برای ویندوز،  به کنترل پنل (Control Panel) > سخت افزار و صدا <(Hardware and Sound) دستگاه ها و چاپگر(Devices and Printers) < رفته و روی دستگاه بلوتوث مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس برای برگزیدن انواع اطلاعات جهت اشتراک گذاری، زبانه (Services) خدمات را انتخاب نمایید.

 

۱۵- پاک کردن حافظه پنهان بلوتوث

گاهی اوقات برنامه ها سبب ایجاد اختلال در عملکرد بلوتوث می شوند و پاک کردن حافظه پنهان آن می تواند سبب حل مشکل شود. برای این منظور، در تلفن های اندرویدی، به قسمت تنظیمات(Setting) > سیستم(System) > پیشرفته(Advanced) > تنظیمات مجدد(Reset Options) > بازنشانی وای فای

(Reset Wi-fi)، تلفن همراه و بلوتوث(mobile & Bluetooth)  بروید. در دستگاه iOS و iPadOS، باید تمام دستگاههای جفت شده را قطع کنید (به تنظیمات> بلوتوث بروید، آیکن اطلاعاتInfo را انتخاب کرده و برای هر یک از دستگاه ها گزینه فراموش کردن را انتخاب نمایید) سپس تلفن یا تبلت خود را دوباره راه اندازی (ری استارت) کنید.

از دیگر مقالات ما دیدن نمایید.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 16:02

لاینینگ پلی اورتان در واقع پوششی از جنس پلی یورتان است که درون قیف ها، ناودان ها و لوله های فولادی نصب می شود. این پوشش پلی یورتانی که به فولاد متصل شده، ممکن است که حتی از لوله خارج شده و در قسمت شفت ها و محل اتصال لوله ها به هم، وجود داشته باشند که در اینصورت به عنوان یک واشر بین لوله ای عمل می کند. این لایه پلی یورتانی می تواند مقاومت لوله های فولادی را در برابر خوردگی و سایش افزایش دهد. باتوجه به مقاومتی که این لوله های فولادی به دلیل وجود لاینینگ پلی اورتان دارند معمولا در مصارف صنعتی مختلف و برای جابجایی مواد معدنی استفاده می شوند.

مزایای استفاده از لاینیگ پلی یورتان

از مزایای استفاده از لاینینگ می توان به افزایش مقاومت در برابر سایش و خوردگی، طولانی شدن عمر محصول، کاهش هزینه جایگزینی محصول و یا به تاخیر افتادن آن و به طور کلی صرفه جویی در هزینه های استاندارد سازی محصول، اشاره کرد. کاربرد ویژه لاینینگ پلی یورتان در جابه جایی بتن و مواد معدنی است. این محصول فوق العاده در برسام پلیمر بصورت سفارشی تولید می شود تا عملکرد بهتری برای کاهش خرابی تجهیزات صنعتی و و هزینه های کلی ارائه دهد.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 15 بهمن 1399 ساعت: 16:11

کارت حافظه Queen Tech Elite از نوع میکرو اس دی با داشتن ۵ مدل ظرفیت، یکی از محصولات برتر برند کوئین تک به حساب می آید. ابعاد این کارت حافظه میکرو اس دی به ترتیب ۱۵ در ۱۱ در ۱ میلی متر است. (طول کارت حافظه ۱۵، عرض آن ۱۱ و ضخامت آن به ۱ میلی متر می رسد.)

اگر تصمیم به خرید یک کارت حافظه با ظرفیت بالا داشته باشید، مدل ۱۲۸ گیگابایتی کارت حافظه Queen Tech Elite را انتخابی مناسب خواهید یافت. همین طور این کارت حافظه از برند کوئین تک، دارای نسخه های دیگر با ظرفیت های کمتر، یعنی ظرفیت ۸ گیگابایتی، ظرفیت ۱۶ گیگابایتی، ظرفیت ۳۲ گیگابایتی و ظرفیت ۶۴ گیگابایتی است. به این ترتیب می توان انواع ظرفیت های مورد نیاز را در سبد این محصول مشاهده کرد.

ویژگی کارت حافظه queen tech Elite

سرعت خواندن اطلاعات در این کارت حافظه، معادل ۶۵ مگابیت بر ثانیه بوده و مطابق با سایر مدل های کارت حافظه کوئین تک، سرعت ثبت اطلاعات در آن نیز ۱۵ مگابیت بر ثانیه است.

اگر به شکل این کارت حافظه نگاه کنید، رنگ سفید و چاپ برند و نام محصول روی آن، جلب توجه می کند. شیار جانبی این کارت حافظه به رنگ تیره سرمه ای شبیه به مشکی دیده شده و علامت لوگو کوئین تک روی بدنه سفید رنگ آن، خودنمایی می کند.

در بازار امروزی، مقاومت کارت های حافظه به آب، ضربه و … یک امتیاز به شمار می آید و کارت حافظه Elite از برند کوئین تک، تمامی این ویژگی ها را به صورت همزمان دارا است. این کارت حافظه میکرو اس دی در برابر ضربه و نفوذ آب، کاملا مقاوم بوده و در صورت قرار گرفتن در مقابل تابش اشعه ایکس نیز، حفاظت از اطلاعات را انجام خواهد داد. به علاوه مقاومت در برابر امواج مغناطیسی و اختلاف دما نیز بنابر ادعای سازنده، با این محصول همراه است.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1399 ساعت: 16:18

از لوله پلی یورتان به دلیل خواص فوق العاده پلی اورتان می توان استفاده های فراوانی در خطوط مختلف صنعت و معدن نمود. چندین ویژگی منحصر به فرد می توان برای این امر نام برد، ولی یکی از این خواص چسبندگی بسیار مناسب این ماده به بتن و فولاد است که می توان از این خاصیت منحصر به فرد، نهایت استفاده را برد.

کاربرد لوله پلی یورتان

در عین حال لوله های پلی یورتان می توانند گزینه بسیار مناسبی برای انتقال دوغاب (کاربرد پمپ اسلاری) در کارخانه های فرآوری مواد معدنی باشند. همچنین کاربرد دیگر لوله های پلی اورتانی استفاده در دیسک فیلترها است.

پلی اورتان با بهترین مواد پلاستیکی و لاستیکی ترکیب می شود. ترکیب حاصل باعث می شود که در برابر سایش و پارگی مقاومت بیشتری داشته باشد.

پلی اورتان به طور طبیعی انعطاف پذیر است و توانایی های خمشی بسیار بالایی دارد. ترکیب مقاومت شیمیایی خوب با ویژگی های عالی هوازدگی، پلی یورتان را از سایر ترموپلاستیک ها جدا می کند. حتی دارای مقاومت استثنایی در برابر بیشتر بنزین ها، روغن ها، نفت سفید و سایر مواد شیمیایی مبتنی بر نفت که لوله و شیلنگ پلی یورتانی تولید می کنند، است.

ویژگی های لوله پلی یورتان برسام پلیمر به شرح زیر است:

  • عایق مناسب حرارتی
  • عایق الکتریسیته
  • ضد آب و مقاوم در برابر خوردگی
  • دارای عمر طولانی

لوله های پلی یورتانی یا لوله های تفلونی

لوله پلی یورتان مانند لوله PTFE یا همان لوله تفلون برای انتقال فیلامنت استفاده می شود. فیلامنت ها از اکسترودر به رابط پنوماتیک منتقل می شوند. ویژگی که لوله های پلی اورتانی در مقابل لوله های تفلونی دارد، لغزندگی سطح است. این ویژگی لغزنده بودن سطوح لوله ها باعث می شود که آن ها نسبت به روغن کاری در حین کار بی نیاز بوده و انتقال فیلامنت هم با سهولت بیشتر انجام شود. نتیجه کار داشتن پرینت باکیفیت است. این لوله ها با توجه به وزن پایین، مقاومت نسبت به دماهای بالا و خاصیت انعطاف پذیری در اغلب صنایع کاربرد دارند.

نمونه کاربردهای صنعتی لوله های پلی اورتان

  • پرینتر سه بعدی
  • کمپرسور هوا
  • سیستم ترمز هیدرولیک
  • سیستم تهویه هوا
  • کارخانه های نساجی
  • و …

با استفاده از اطلاعات و توان مهندسین مجموعه برسام پلیمر، می توان از این محصول جهت تحقق بخشیدن به پروژه های پیش رو نهایت استفاده را داشت.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 15:59

فلش مموری کوئین تک Alpha دارای ساختار بدنه ای مرکب از فلز و پلاستیک است و البته این چیزی از مقاومت و استحکام آن در برابر ضربه ها و فشارهای احتمالی بیرونی نکاسته است. لوگو برند کوئین تک بر بدنه این فلش مموری حک شده و به وسیله آن به راحتی می توانید نمونه اصلی را از مدل های متفرقه احتمالی تشخیص دهید.

ویژگی فلش مموری کوئین تک  OTG Alpha

این فلش مموری در کلاس Pen Drive تولید شده و وزن آن به ۴.۴۲ گرم می رسد. ابعاد آن نیز به ترتیب ۲۵ میلی متر طول، ۱۴ میلی متر عرض و ۵ میلی متر قطر است که در مجموعه یک فلش با طراحی زیبا و شرایط نگهداری و حمل و نقل راحت را ایجاد کرده است.

در سایر ویژگی های آن می خوانیم که محصول مورد بحث دارای مقاومت کامل در برابر اختلاف دما در شرایط جغرافیایی یا محیطی خاص است. به طور مثال اگر این فلش را از شرایط دمایی نرمال به شرایط دمایی بالا انتقال دهید، مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد. همین طور انتقال فلش به شرایط آب و هوایی زیر صفر درجه سانتی گراد نیز تاثیری درعملکرد آن نخواهد داشت.

از این ها گذشته، مقاومت در برابر نفوذ آب و ضربه نیز در فهرست مشخصات آن جای دارد. به این شکل می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که فلش مموری کوئین تک Alpha در شرایط خاص، کیفیت عملکرد خود را حفظ کرده و ریسک از دست دادن اطلاعاتی که روی آن ذخیره کرده اید، در حداقل قرار دارد.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 155 تاريخ : شنبه 11 بهمن 1399 ساعت: 16:21

کارت حافظه کوئین تک ۳۰۰X با بدنه یکدست سیاه رنگ خود که نوشته های سفید رنگ اطلاعات را با خود همراه دارد، کاملا در ذهن می ماند. مدل ۳۰۰X از میان کارت حافظه های میکرو اس دی برند کوئین تک، دارای ظرفیت های کمتر و محدودتری است و در مدل های ۸ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایتی عرضه می شود.

بنابراین اگر به دنبال خرید یک کارت حافظه با ظرفیت بالاتر باشید، باید به سراغ سایر مدل های برند کوئین تک بروید.

این محصول از نوع میکرو اس دی، دارای طول ۱۵ میلی متر، عرض ۱۱ میلی متر و ضخامت ۱ میلی متر است.

ویژگی کارت حافظه کوئین تک ۳۰۰X

مقاومت کارت حافظه کوئین تک ۳۰۰X در برابر آب، کاملا قوی بوده و در تست های صورت گرفته، موفق ظاهر شده است. همین طور این کارت حافظه میکرو اس دی برند کوئین تک، دارای مقاومت کامل نسبت به ضربه نیز بوده و از اطلاعات ثبت شده روی آن، در سقوط یا ضربه های احتمالی به بدنه از هر بعدی (پهنا یا ضخامت)، حفاظت به عمل خواهد آمد. از این جهت پس از ثبت اطلاعات روی آن، می توانید از بابت حفاظت در مقابل آسیب های احتمالی، اطمینان خاطر داشته باشید.

از سایر ویژگی های کارت حافظه کوئین تک مدل ۳۰۰X می توان به مقاومت در برابر اختلاف دما و نیز مقاومت در برابر تابش اشعه ایکس و امواج الکترومغناطیسی اشاره کرد.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت: 16:33

کارت حافظه کوئین تک ۳۰۰X با بدنه یکدست سیاه رنگ خود که نوشته های سفید رنگ اطلاعات را با خود همراه دارد، کاملا در ذهن می ماند. مدل ۳۰۰X از میان کارت حافظه های میکرو اس دی برند کوئین تک، دارای ظرفیت های کمتر و محدودتری است و در مدل های ۸ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایتی عرضه می شود.

بنابراین اگر به دنبال خرید یک کارت حافظه با ظرفیت بالاتر باشید، باید به سراغ سایر مدل های برند کوئین تک بروید.

این محصول از نوع میکرو اس دی، دارای طول ۱۵ میلی متر، عرض ۱۱ میلی متر و ضخامت ۱ میلی متر است.

ویژگی کارت حافظه کوئین تک ۳۰۰X

مقاومت کارت حافظه کوئین تک ۳۰۰X در برابر آب، کاملا قوی بوده و در تست های صورت گرفته، موفق ظاهر شده است. همین طور این کارت حافظه میکرو اس دی برند کوئین تک، دارای مقاومت کامل نسبت به ضربه نیز بوده و از اطلاعات ثبت شده روی آن، در سقوط یا ضربه های احتمالی به بدنه از هر بعدی (پهنا یا ضخامت)، حفاظت به عمل خواهد آمد. از این جهت پس از ثبت اطلاعات روی آن، می توانید از بابت حفاظت در مقابل آسیب های احتمالی، اطمینان خاطر داشته باشید.

از سایر ویژگی های کارت حافظه کوئین تک مدل ۳۰۰X می توان به مقاومت در برابر اختلاف دما و نیز مقاومت در برابر تابش اشعه ایکس و امواج الکترومغناطیسی اشاره کرد.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت: 16:33

واسطه های کوپلینگ وسیله ای هستند برای اتصال دو قطعه دوار به هم که در حین اینکه دو قطعه را کنار هم حفظ میکند امکان حرکت زاویه دار را نیز فراهم می نماید.

انواع ناهم ترازی های بین اتصال

موارد استفاده آنها بیشتر برای موتور سانتریفیوژ، پمپ های سانتریفیوژ، پمپ کلوز و…است.

کوپلینگ ها یکی از قطعات انتقال قدرت مکانیکی می باشند که گشتاور را از محرک به متحرک منتقل می کنند.

آنها در برابر ضربه، آب و روغن مقاوم هستند. زمانی که خواهان گشتاور بیشتری در یک فضای محدود و یا مقاومت در برابر اثرات جوی مانند ازن، نور خورشید و …هستید گزینه مناسبی می باشد.

کوپلینگ های پلی یورتانی به راحتی در قسمت جانشین خود جای می گیرند و به دلیل توانایی در جذب شوک و تنش سبب کاهش صدای تولید شده نیز می شوند.

متخصصان برسام پلیمر قابلیت طراحی واسطه های کوپلینگ پلی یورتانی برای استفاده مناسب در جایگاه خاص خود دارند.

این موارد عبارت اند از:

فراهم کردن انعطاف پذیری مکانیکی ناهم ترازی ها
توانایی جذب شوک و تنش
حفاظت در برابر اضافه بار و…
به دلیل خواص بالای پلی یورتانی طول عمر بسیار بالایی هم دارند.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 6 بهمن 1399 ساعت: 16:21

اگرچه امروزه اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی، با حداقل حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ساخته می شوند، اما، فضای ذخیره سازی موجود، مخصوصاً، برای افرادی که عاشق عکس گرفتن، فیلم یا بازی هستند، پس از گذشت ۱ سال یا زودتر، به پایان می رسد. به همین دلیل، اگر نگوییم کارت حافظه بسیار محبوب است، اما می توانیم بگوییم که هنوز از رده خارج نشده است. معمولاً، مشکل “عدم شناسایی کارت حافظه در گوشی موبایل” به دلیل وجود محصول جعلی، استفاده نادرست یا سایر موارد مربوط به کارت حافظه رایج است.

یکی از بدترین نتایجی که می تواند حاصل شود، این است که به محض دسترسی به فایل های روی کارت حافظه، به راه حلی جهت بازیابی اطلاعات آن نیاز خواهید داشت. اگر مسئله آنقدرها هم بد نیست و تلفن اندرویدی شما، فقط کارت حافظه را نمی خواند، می توانید دستورالعمل های زیر را امتحان کنید تا مشکل شما برطرف گردد.

موقعیت یابی مشکل عدم شناسایی کارت حافظه در اندروید

مهمترین کاری که شما باید در این زمینه انجام دهید، این است که ببینید عیب از کجاست. آیا مشکل از کارت حافظه یا گوشی اندرویدی است، یا از جای دیگری می تواند باشد؟ مکان یابی مشکل عدم شناسایی کارت حافظه در گوشی موبایل، در وقت و میزان تلاش شما صرفه جویی می کند.

  • کارت حافظه

اگر این مشکل توسط کارت حافظه ایجاد شده باشد، در اینجا سه ​​نکته وجود دارد که می تواند به شما در شناسایی آن کمک کند.

۱-کارت حافظه را در دستگاه تلفن همراه دیگری، که قادر است سایر کارت های حافظه را بخواند، قرار دهید و ببینید آیا کارت حافظه قابل شناسایی است یا خیر.

۲- SD Insight را روی تلفن اندروید خود نصب و اجرا کنید و سالم بودن کارت حافظه را مورد بررسی قرار دهید.

۳-بررسی کنید که آیا رایانه شما می تواند کارت حافظه را با کارت خوان(کارت ریدر) بخواند یا خیر.

  • تلفن اندرویدی

ممکن است این مشکل از گوشی اندرویدی شما باشد. کارت حافظه دیگری که توسط دستگاهی دیگر قابل شناسایی است، در گوشی خود قرار دهید، و سپس نتیجه را بررسی کنید. اگر کارت SD جدید در تلفن همراه شما، قابل شناسایی نیست، ممکن است مجبور شوید تلفن خود را از نظر نرم افزاری یا سخت افزاری تعمیر نمایید.

  • دلایل دیگر

احتمال دارد، کارت حافظه و تلفن اندروید شما به طور جداگانه، به خوبی عمل کنند، اما در هنگام کار با یکدیگر، دچار مشکل شوند. احتمال وقوع این عیب وجود دارد، اما خیلی نادر است. برخی از کارتهای حافظه، به منبع تغذیه پایدار نیاز دارند، اما برخی از باتریهای خریداری شده این قابلیت را ندارند. در این وضعیت جهت حل مشکل عدم شناسایی کارت حافظه در گوشی موبایل، می توانید یک باتری اصل(اورجینال) را امتحان کنید یا فقط از یک کارت SD یا تلفن همراه جدید استفاده نمایید.

۷ نکته برای حل مشکل عدم شناسایی کارت حافظه در گوشی موبایل

۱- امتحان کردن چندین ترفند ساده

  • تلفن اندروید خود را مجدداً راه اندازی(ریبوت) کنید.
  • باتری و کارت SD خود را خارج کرده و سپس دوباره آن را سر جایش قرار دهید.

اگر همچنان کار نمی کنند، راه حل های زیر را امتحان نمایید.

۲-کارت حافظه خود را به آرامی تمیز کنید

تماس و اتصال ضعیف کارت حافظه با گوشی، می تواند باعث ایجاد مشکل عدم شناسایی کارت حافظه در گوشی موبایل شود. برای اینکه دوباره بتواند کار کند، می توانید کارت SD را خارج کرده و سپس قطعه مسی آن را با پاک کن لاستیکی به آرامی تمیز کنید. در صورت لزوم، اسلات یا شکاف کارت حافظه در گوشی را نیز تمیز نمایید. این کار معمولا،ً در صورت کثیف شدن کارت حافظه شما باید صورت گیرد.

۳-جدا کردن و مجدداً سوار کردن کارت حافظه

در تلفن اندرویدی خود، به قسمت تنظیمات(Setting)> ذخیره سازی(Storage) بروید، بخش کارت SD را پیدا کنید. اگر گزینه “Mount SD card” یا “Unmount SD card” را نشان می دهد، برای رفع مشکل، یک بار کارت حافظه را جدا کرده و سپس دوباره سوار کنید. اثبات شده است که این راه حل می تواند برخی از مشکلات مربوط به عدم شناسایی کارت حافظه در گوشی موبایل را حل کند. در طی این فرایند مطمئن شوید که تلفن به کامپیوتر متصل نیست.

جدا کردن و مجدداً سوار کردن کارت حافظه

۴- از رایانه خود برای تشخیص مشکل استفاده کنید

ویندوز می تواند برخی از خطاهای موجود در درایوهای دیسک را ترمیم کند، بنابراین می توانید کارت حافظه را در کامپیوتر قرار دهید تا ارورها را بررسی کنید. اگر کامپیوتر شما نتواند کارت حافظه را شناسایی نماید، این راه حل کارساز نخواهد بود.

مرحله ۱. کارت SD خود را درون کارت خوان (کارت ریدر) قرار دهید و سپس به رایانه متصل کنید.

مرحله ۲. My Computer را باز کنید و درایو دیسک کارت حافظه را پیدا کنید.

مرحله ۳. بر روی دیسک کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

مرحله ۴. روی برگه (تب) Tools کلیک کنید.

مرحله ۵. در بخش بررسی خطا، گزینه Check> Repair drive را انتخاب نمایید.

مرحله ۶. وقتی درایو تعمیر شد، کارت حافظه را از رایانه جدا کرده و دوباره داخل گوشی قرار دهید.

بر روی دیسک کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

۵- فرمت کردن کارت حافظه

این راه حل، تنها در صورتی که رایانه شما، قادر به شناسایی کارت حافظه باشد، قابل استفاده است.

مرحله ۱. کارت SD را از طریق کارت ریدر به کامپیوتر وصل کنید.

مرحله ۲. برای تهیه نسخه پشتیبان، کل محتویات کارت حافظه را در جایی از رایانه خود کپی کنید.

مرحله ۳. روی درایو کارت حافظه راست کلیک کرده و سپس …Format را انتخاب کنید.

مرحله ۴. در پنجره گزینه Format، از قسمت File system، یکی از گزینه ها را انتخاب نمایید.

توجه: اگر کارت حافظه ۳۲ گیگابایت یا کوچکتر است، FAT۳۲ و اگر کارت حافظه بیش از ۳۲ گیگابایت است، exFAT را انتخاب کنید.

مرحله ۵. برای فرمت کردن کارت SD، روی گزینه Start کلیک نمایید.

مرحله ۶. کارت حافظه را در تلفن خود قرار دهید.

 

اگر کارت حافظه ۳۲ گیگابایت یا کوچکتر است، FAT۳۲ و اگر کارت حافظه بیش از ۳۲ گیگابایت است، exFAT را انتخاب کنید.

 

۶- بازنشانی دستگاه اندرویدی به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری)

گاهی اوقات کارت SD به دلیل وجود مشکلات نرم افزاری در تلفن اندروید، قابل شناسایی نمی باشد. با ریست فکتوری کردن آن، می توانید انواع خطاهای نرم افزاری را برطرف نمایید.

به تنظیمات(Setting)> پشتیبان گیری و ریست(Backup and reset) بروید، و سپس تنظیمات مجدد کارخانه را انتخاب کنید. در صورتی که گوشی شما در وضعیت قفل محافظت از تنظیم مجدد کارخانه (Factory Reset Protection Lock) است، مطمئن شوید که از پسورد حسابهای گوگل/ سامسونگ در تلفن خود، مطلع هستید و ابتدا از حافظه تلفن تان پشتیبان تهیه کنید.

توجه: اگر به دلیل بازنشانی دستگاه اندرویدی به تنظیمات کارخانه، داده ها و اطلاعات خود را از دست دادید، می توانید پس از این کار، داده ها را از اندروید بازیابی کنید.

 

۷-تعمیر مشکل سخت افزاری

اگر تمام روش های فوق، نتوانند مشکل عدم شناسایی کارت حافظه در گوشی موبایل برطرف کنند، به احتمال زیاد یک مشکل سخت افزاری وجود دارد و یا کارت SD یا تلفن همراه آسیب دیده اند. حالا باید برای رفع مشکل سخت افزاری یا خرید یک کارت حافظه یا دستگاه جدید به یک فروشگاه تعمیرات محلی مراجعه کنید.

از محصولات کارت حافظه دیدن نمایید.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 146 تاريخ : يکشنبه 5 بهمن 1399 ساعت: 16:26

از قدیم الایام چرخ و غلتک بسیاری از مشکلات بشر را حل کرده است و زندگی را برای ما انسان ها در اکثر مراحل زندگی آسان کرده است که امروزه در صنایع مختلفی مانند صنایع فروشگاهی، صنعتی، غذایی،بیمارستان ها و…کاربرد بسیار فراوانی دارد.

معمولا در گذشته که علم زیاد پیشرفت نکرده بود از چرخ های فلزی استفاده می شد.

این نوع چرخ ها دارای ایراداتی از جمله شکستگی، سایش بالا، ایجاد سر و صدا هنگام کارکرد، ایجاد رد روی تجهیزات دیگر و از همه مهمتر یکبار مصرف و غیر قابل تعمیر بودند.

روکش های پلی یورتانی علاوه بر رفع مشکلات اشاره شده، امکان تعمیرات روی چرخ ها را بارها و بارها برای شما فراهم می آورد.

برسام پلیمر با سابقه درخشان در ساخت روکش و گارانتی بی نظیر در این زمینه این امکان را فراهم کرده که مصرف کنندگان محترم چرخ های مستعمل خود را تبدیل به چرخ های نو و قابل استفاده تبدیل کنند و سالیان متمادی از آنها استفاده کنند.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 139 تاريخ : شنبه 4 بهمن 1399 ساعت: 16:16

فلش مموری کوئین تک ۱۰۲ یکی از فلش مموری های تولیدی در شرکت کوئین تک به شمار می آید که با ظرفیت های ۳۲، ۱۶،۸ و ۶۴ گیگا بایت، به بازار عرضه شده است. این فلش مموری می تواند وسیله مناسبی برای ذخیره و انتقال اطلاعاتی باشد که حجمی متناسب با حافظه آن را دارند.

بدنه مات، اندازه کوچک (ابعاد ۱۵*۴۰*۱۰ میلی متر)، وجود شیار در انتهای فلش جهت اتصال بند که امکان اتصال فلش مموری را به وسایل دیگر(کوله پشتی،دسته کلید و جاسوئیچی) فراهم آورده و جابجایی آن را هرچه بیشتر ساده کرده، در کنار طراحی منحنی شکل و بدون درپوش آن(رفع دغدغه جاگذاشتن درپوش)، باعث جذابیت ظاهری و حمل و نقل آسان این فلش مموری شده است که در جای خود از جمله امتیازات چشمگیر این محصول محسوب شده و طرفداران آن را افزایش می دهد.

فلش مموری کوئین تک ۱۰۲ برای انتقال اطلاعات از رابط USB ۲.۰ استفاده می نماید.

ویژگی فلش مموری کوئین تک ۱۰۲

از جمله قابلیت های ارزشمند این فلش مموری می توان به مقاومتی که در برابر آب، ضربه، اشعه ایکس و اختلاف دما دارد اشاره کرد.

سرعت خواندن اطلاعات در این محصول ۱۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات در آن، ۵ مگابایت بر ثانیه تنظیم شده است.

فلش مموری کوئین تک ۱۰۲ ،در  دو رنگ سفید و مشکی در دسترس خریداران قرار گرفته است.

در پایان می توان خرید این فلش مموری را انتخابی مفید دانست که می تواند کاربرد زیادی در زندگی روزمره داشته باشد.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 2 بهمن 1399 ساعت: 16:28

ایمپلر یا پروانه پمپ نقطه مشترکی در پمپ های اسلاری هستند که در سایز ها و انواع مختلف و نیز قابل استفاده برای پمپاژ آب و مواد چسبناک و …با فشار بالا و طول عمر چند برابر نسبت به نمونه های مشابه می باشند.

در حقیقت یک روتور است که برای افزایش فشار و جریان یک سیال استفاده می شود و همچنین برای بالابردن فشار سیال به کار می رود.

اینها یک بخش اساسی در عملکرد بسیاری از ماشین آلات بزرگ و کوچک هستند. آنها را می توان در انواع مختلفی از پمپ ها، کمپروسورهای گریز از مرکز، توربین های بادی، جت اسکی و حتی ماشین های لباس شویی پیدا می شود.

پروانه پمپ آسیب پذیرترین قطعه در معرض سایش پمپ ها می باشد، از این رو مجموعه برسام پلیمر اقدام به تولید انواع ایمپلرهایی (پروانه پمپ هایی) از جنس بسیار مقاوم پلی یورتانی نموده است تا بسیاری از مشکلات صنعت گران حل شود.

آنها موثرترین بخش بر کارایی پمپاژ پمپ هایی هستند که پوشش پلی یورتانی پروانه ها مشکلات سایش در پمپ ها را برطرف میکند و هزینه تعمیرات و نیز مصرف برق را به شکل بسیار قابل توجهی کاهش می دهد.

آیتین کو...
ما را در سایت آیتین کو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی تی itinco بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت: 16:22